Move IT – flyt med overblik

Move IT på alle platforme
Move IT – flytte-app til kontoret og i vognen!

Problem

Din flyttevirksomhed med 2-20 vogne og lige så mange medarbejdere har mange flytninger hver måned. Det er krævende at holde styr på opgaverne, hvad der skal flyttes og hvilke vogne og medarbejdere der er ledige. Der bruges e-mail, SMS og telefonopkald til både kunder og medarbejdere, så der kan hurtigt opstå fejl og misforståelser.


Fakturering og timeregnskab er også tidskrævende

og får man nu det hele med?

Codeos løsning

“Move IT” giver overblik over opgaver og hjælp med planlægning. App’en til chauffør og medarbejdere viser dagens ture og beskeder. Dertil registrering af tid, kilometer og løft. Eventuelle problemer kan dokumenteres med fotos.


Alt kører online, så alle er løbende opdateret.

På iPhone, Android, iPad, PC og Mac

Resultat

Overblik, effektivitet og udnyttelse af mandskab og vogne. Arbejdet bliver lettere og alt det sure bliver en fornøjelse. Kunderne får en bedre oplevelse når der er styr på tingene.


Mindre arbejde, større lønsomhed!

Nemmere at være leder, sjovere at være medarbejder

Ny version

I foråret 2021 introducerer vi den nye version. Allerførst til udvalgte virksomheder der får mulighed for at teste app’en, både dem der planlægger og medarbejderne.

Vær med til at teste

Vi udvælger en lille gruppe virksomheder til at deltage i testen. Nogle små med få vogne og 3-10 medarbejdere og nogle lidt større.

Kontakt Bo Sigaard eller Carsten Levin hvis I er interesserede i at få lov til at prøve platformen af og give os tilbagemelding om hvad I godt kunne tænke jer tilføjet, forbedret eller anderledes.

Move IT Manager – moduler

Move IT Manager - moduler
Move IT Manager giver dig hele overblikket og adgang til de enkelte moduler i app’en.

Plan

Dette modul fungerer som et “dashboard” og kalender.

Move IT Manager – Dashboard

Her holder man overblik over:

  • opgaver der er planlagt for en eller flere dage
  • opgaver der er igang (markeres med “Start” i Driver app)
  • opgaver som er afsluttet (markeres med “Slut” i Driver app)

Med datofilteret i toppen kan man vælge den periode man vil have vist.

Ved klik på en opgave åbnes et flydende vindue ovenpå og viser alle detaljer uden man skal bevæge sig til et andet modul. Fra dette vindue kan man også gå direkte til opgaven i Ture modulet.

Ture

Om man kalder det tur/opgave/ordre spiller ingen rolle – dette modul håndterer alle oplysningerne som I har brug for til at gennemføre turen.

Her registreres

  • Kunde
  • Dato og tid for udførelse
  • Afhentningsadresse
  • Leveringsadresse
  • Evt. “via” adresser
  • Omfanget af turen i m3, kg, colli eller paller
  • Pris – fast eller pr. time og afstand
  • Tildelte medarbejdere
  • Tildelt bil, lift og andet grej

Alle udskrifter håndteres også her:

  • Ordrebekræftelse
  • Følgeseddel
  • Faktura

Kunder

Et helt standard kundemodul med oplysninger om kunden, samt evt. faste adresser ved tilbagevendende kunder.

Fakturaer

Fakturaer dannes direkte fra turen og de oplysninger der er registreret der. Fakturaer laves som PDF og kan sendes direkte som mail til kunden fra modulet.

Der er også mulighed for at eksportere faktura data til Excel fil til bogholderiet eller til afstemning.

Timer

Hver medarbejder i marken får sin egen login til Driver app, så de kan se de ture som de er tilknyttet.

Timerne registreres automatisk med “start/slut” funktionen på en tur i Driver app’en, og da hver medarbejder har sin egen login er det automatisk registreret hvor længe opgaven har varet.

Der er mulighed for at eksportere lister og timerne for hver medarbejder til afregning i bogholderiet.

Leverandører

For flytte og transportvirksomheder som ofte benytter andre vognmænd til at løse dele af opgaverne kan man her registere firma, kontakt og adresse samt de ydelser som den enkelte kan levere.

Denne liste kan bruges inde i tur-modulet, hvis man uddelegerer en tur til en underleverandør.

Move IT Driver app

App’ens primære funktioner at vise medarbejderne hvilke daglige opgaver de har og mulighed for at de nemt kan melde ind når en tur går igang og hvornår den slutter.

Mobil app til brugere i marken.

Dertil er der mulighed for lederen af kørselen til at sende beskeder som vises i app’en hos en enkelt eller flere brugere af app’en.

Alle oplysninger om turen

Alle turdetaljer og registrering udføres direkte på turen.

Når brugeren vælger en tur vises alle relevante oplysninger og der er mulighed for at ringe op til kontaktperson eller få vist rutevejledning i Google Maps eller anden kort app.

Det er også her man markerer at en tur er startet og sluttet.

Med fotofunktionen kan man tage billeder af steder og evt. skader og forhindringer man måtte møde

Driver app’en kan bruges på Android telefoner og tablets eller iPhone og iPad.